GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Opastoiveet

Re: Opastoiveet

ViestiKirjoittaja kokhoniemi » 04.08.2008 11:46

Aika paha sanoa onko Gimpille moista opasta, jos saisi linkin johonkin Photoshopille tehtyyn oppaaseen, niin voisihan sen yrittää kääntää Gimpille.
Vai tarkoititko jotakin tämän tapaista:

Osa 1:
http://gimpguru.org/Tutorials/SoftPortrait/
Osa2:
http://gimpguru.org/Tutorials/CosmeticRetouch/.

Nämä oppaat ovat englanniksi, mutta luultavimmin ne voi kääntää luvan perästä suomeksikin tänne Gimp-suomeen.
kokhoniemi

ViestiKirjoittaja Angelica » 04.08.2008 12:23

kokhoniemi kirjoitti:Aika paha sanoa onko Gimpille moista opasta, jos saisi linkin johonkin Photoshopille tehtyyn oppaaseen, niin voisihan sen yrittää kääntää Gimpille.
Vai tarkoititko jotakin tämän tapaista:

Osa 1:
http://gimpguru.org/Tutorials/SoftPortrait/
Osa2:
http://gimpguru.org/Tutorials/CosmeticRetouch/.

Nämä oppaat ovat englanniksi, mutta luultavimmin ne voi kääntää luvan perästä suomeksikin tänne Gimp-suomeen.

Kiitos! Sinäpä olet ystävällinen! :D

Juuri noita trikkejä mä tarkoitin. Mä olen käynyt aiemmin noilla gimpgurun sivuilla, mutta nuo jutut on taidettu lisätä vasta sen jälkeen, koska en ole koskaan aiemmin nähnyt 5-6 opasta, jotka sieltä nyt löysin.

Se juttu, mitä opastoiveessa kyselin, perustui yhden ammattilaisen tutun antamiin ohjeisiin ja se ei siis ollut olemassa olevasta oppaasta. Ajattelin vaan itse tehdä jotain yhtä fiksua ja näyttää, että tällainen amatöörikin pystyy jotain tekemään kuville.. ;)

Mä olen kyllä ajatellut laittaa mun yhdelle tietokoneelle englanninkielisen Gimpin niin voi paremmin käyttää sitten noita enkunkielisiä ohjeita. Jos musta jonain päivänä tulee guru, voin minäkin sitten tehdä noita oppaita muille.. :lol:

Kiitz vielä kerran!
Angelica

ViestiKirjoittaja kokhoniemi » 04.08.2008 15:21

Lähetin juuri sähköpostia tälle Gimpgurun ylläpitäjälle, ja kysyin voinko kääntää nuo oppaat suomeksi tänne. Joten voi olla että kohtapuoliin meillä on täällä noiden oppaiden suomenkieliset versiot.
kokhoniemi

ViestiKirjoittaja Angelica » 04.08.2008 20:57

kokhoniemi kirjoitti:Lähetin juuri sähköpostia tälle Gimpgurun ylläpitäjälle, ja kysyin voinko kääntää nuo oppaat suomeksi tänne. Joten voi olla että kohtapuoliin meillä on täällä noiden oppaiden suomenkieliset versiot.

Hieno juttu! Varmaan voi olla apua monelle, joilla ei englanti niin hyvin ole hallussa, erityisesti aloittelijoille.

Mä tein jo tänään tuon ohjeen mukaan tuon SoftPotrait-oppaan trikit mun kuvaan. Luulenpa vaan, että mun kuva, jonka olin siihen valinnut koekappaleeksi oli väriltään hieman liian värikylläinen, sillä en ollut kovin tyytyväinen lopputulokseen. Huomasin tämän jo aika alkuvaiheessa, mutta huvikseen tein koko työn loppuun saakka. Aion huomenna kokeilla toisella kuvalla, jossa väriä on suunnilleen samalla tavalla kuin tuossa oppaassa käytetyssä kuvassa. Sitten kun taitoa karttuu niin varmaan voi käyttää mitä tahansa kuvaa.
Angelica

ViestiKirjoittaja kokhoniemi » 08.08.2008 21:24

Tuossa Soft Portrait oppaan viimeisessä vaiheessahan vähennetään värikylläisyyttä, joka mahdollistaa hyvinkin värikylläisten kuvien muokkaamisen tämän oppaan avulla... Itsellä ei nyt ole juuri aikaa suomentaa opasta loppuun asti. Pitää näemmä muokatakin opasta jotta saa sen yhteensopivaksi Gimpin version 2.4.x kanssa.

\\\\ Opas valmis! Siirry oppaaseen
kokhoniemi

ViestiKirjoittaja maraz » 04.09.2008 14:41

No juu tuo sigi powerlife sigi joka on "rankan" nälöinen versiolla 1.1.0 tehtynä =)
maraz

ViestiKirjoittaja Inspect » 21.09.2008 19:48

Haluaisin oppaan joka järjestyksessä luettelee kaikki Suotimet, Jokaisen asetukset ja niihin selitykset, ja lopputulokset.
Kuva
Inspect

ViestiKirjoittaja Peltzi » 21.09.2008 19:54

Inspect kirjoitti:Haluaisin oppaan joka järjestyksessä luettelee kaikki Suotimet, Jokaisen asetukset ja niihin selitykset, ja lopputulokset.

Jos enkku luistaa, on gimp.orgin tarjoama GIMP manuaali tarkastamisen arvoinen paikka.
http://docs.gimp.org/en/filters.html
Kuva
Peltzi
Perustaja

ViestiKirjoittaja Japustiini » 22.09.2008 00:01

Avaa gimp ja paina F1... ;)
Kuva
Japustiini

ViestiKirjoittaja Lumi-P » 15.07.2009 18:15

Itse ainakin olen pitkän aikaa miettinyt miten muuten saa tekstille borderit kuin itse piirtämällä. Jos joku tietää tai on sellanen tuto niin vois vähän vinkata.
Lumi-P

EdellinenSeuraava

Paluu Muut oppaat