GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Signature, jonka kulmat ovat pyöristettyjä

Signature, jonka kulmat ovat pyöristettyjä

ViestiKirjoittaja PowerLife » 16.12.2007 15:13

*Opas wanha, kysymykset jopa suositeltavia.

Teemme sigin, jonka kulmat ovat pyöristetty. En osaa selittää tarkemmin, mutta kyllä se teille kohta hahmottuu.

1.
Teemme uuden kuvan, esim. 340x125.
Aluksi teemme uuden tason (taso > uusi taso).

2.
Sitten menemme valitse > pyöristetty neliö. Laitamme säde kohtaan 75.
Kuva

3.
Poistamme taustavärin (Tasot ikkuna(ctrl + L) ja valitsemme taustaväri-nimisen tason ja poistamme se painamalla roskakorin kuvaa)
Nyt pitäisi näyttää tältä:
Kuva

Nyt teemme vielä yhden uuden tason.

4.
Brushaamme itsellemme taustan käyttämällä esim. Zhennu-brusheja tai Wallen tekemiä Wubbles-brusheja.
Nyt minun näyttää tältä:
Kuva

5.
Liitämme renderin, jos haluamme sellaisen.
Minä käytin tätä:
Kuva

Leikkaamme sen käyttämällä luo ja muokkaa polkuja työkalua(B).

6.
Nyt lisäämme tekstin.(suotimet > text > Freetype) Kirjoita vaikka oma nickisi/nimesi.

7.
Nyt tallennamme kuva (tiedosto > tallenna nimellä)
Tallennamme kuvan png tai gif muotoon. Png ei ole läpinäkyvä IE:llä, ja GIF ei pysty käsittelemään kovin monisävyisiä kuvia. Tee valintasi ja tallenna.

Minä sain tälläisen:
Kuva

BORDERIT
Jos haluat borderit juuri tekemääsi kuvaan, tee ne näin:
Kaiken tuon edellä tekemämme jälkeen teemme uuden tason.
Sitten menemme Valitse > pyöristetty neliö Laitamme säteeseen saman kuin laitoimme aikasemmin, 75%
Täytämme valitun alueen esim. mustalla. Sitten Valitse > pienennä valintaa. Pienennämme 1-2 pikseliä.
Sitten menemme Muokkaa > tyhjennä. Nyt meillä on borderit.
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

Re: Signature, jonka kulmat ovat pyöristettyjä

ViestiKirjoittaja Angelica » 02.08.2008 17:24

Tämän ohjeen mukaan opin viimein kuinka tuo reunus tehdään. Ei tämä mikään mestariteos ole, pari sigiharjoitusta vasta takana... Muutenkin täysi amatööri vielä.. :lol: Ja brushien käyttöä täytyy vielä harjoitella. Vasta eilen tajusin, mitä noilla valmiilla brusheilla voi edes tehdä ja miten niitä käytetään.

Kuva
Angelica

ViestiKirjoittaja PowerLife » 02.08.2008 18:06

Angelica, jos jaksat vielä päivän pari odottaa niin mun ja Peltzin oppaan ekan osan pitäis tulla ulos. Ja se käsittelee mm. siveltimiä. Peltzillä tuo interpentti tosiaan poikki nyt niin pitää katsoa koska se saadaan kuntoon ja sen mukana sitten julkaistaan oppaan ensimmäinen osa.
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

ViestiKirjoittaja Angelica » 02.08.2008 18:27

PowerLife kirjoitti:Angelica, jos jaksat vielä päivän pari odottaa niin mun ja Peltzin oppaan ekan osan pitäis tulla ulos. Ja se käsittelee mm. siveltimiä. Peltzillä tuo interpentti tosiaan poikki nyt niin pitää katsoa koska se saadaan kuntoon ja sen mukana sitten julkaistaan oppaan ensimmäinen osa.

Juu, jaksanhan minä odottaa. Olen jo päättänyt, että yritän kaikenmaailman oppaista harjoitella, jotta sieltä täältä jää jotakin mieleen, ja silleen taito karttuu. Ja varmaan tulen käymään teidänkin tulevan oppaan kunnolla läpi. Hieno homma muuten, kun jaksatte/viitsitte tehdä tuon oppaan. :D
Angelica

Paluu Signaturoppaat