GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Grungehtava liike-epäterävyys signature

Grungehtava liike-epäterävyys signature

ViestiKirjoittaja PowerLife » 16.12.2007 15:11

Grungehtava liike-epäterävyys sigiopas
v. 1.1

Tarvitset:
Scalines-kuvion
Pisteet-kuvion
Grungebruhseja

Tässä tutossa teemme sigin, joka näyttää suurinpiirtein tältä:
Kuva

1. Hae itsellesi render. Hae joku hieman ’’rankempi’’ render, älä Mikki Hiirtä tai muuta piirrostahahmoa. Jotkut mangahahmot sopivat kyllä. Itse löysin Planet Rendersistä Killzone aiheisen renderin.

2. Tee uusi kuva kokoa ~340 x 125.

3. Avaa render ja poista tarvittaessa tekijän logo ect.

4. Tee tyhjään kuvaan uusi taso, ja liitä render. Skaalaa render oikean kokoiseksi käyttämällä Skaalaa tasoa tai valintaa - työkalua. Skaalattuasi renderin yhdistä se alemmalle tyhjälle tasolle. Avaa tasot ikkuna (CRTL +L) ja kahdenna taso jossa render on. Piilota ylempi render taso, ja valitse alempi. Tee sille Liike-epäterävyys menemällä Suotimet > Tee epäteräväksi > Liike-epäterävyys. Voimakkuuteen 45, ja kulma sen mukaan mihin renderisi katsoo, tai on menossa. Siten se sulautuu enemmän renderiin.
Kuva

5. Nyt kahdenna ja siirtele tasoja joissa on liike-epäterävyys kunnes ne peittävät koko taustan, ja sitten yhdistä ne yhdeksi tasoksi. Yhdistä ne myös Taustaväri-nimiseen tasoon.

6. Kahdenna tuo yksi tausta-taso, ja laita kopio tason tilaksi sulauttava. Jossei lopputulos aivan miellytä sinua, mene Taso > värit > värientoistokäyrät ja säädä ne mieleisiksi.

7. Laita aikaisemmin piilotettu render-taso taas näkyviin, ja kahdenna se.

8. Laita kahdennetun tason toiminnaksi sulauttava, ja tarvittaessa muokkaa värientoistokäyriä.

9. Tähän väliin teksti. Ota jokin hieman ’’ronskimpi’’ fontti, ei Times New Romania tai vastaavaa. Laita väriksi valkoinen.

10. Kirjoita haluamasi teksti, ja asettele se. Laita tekstitason toiminnaksi sulauttava, ja kahdenna taso.

11. Tee uusi taso kaikkien muiden päälle. Laita sen toiminnaksi sulauttava, ja ota esiin muutama grungebrush. Laita väriksi musta, ja brushaa niin kuin sopivaksi näet. Siirrä tämä taso tekstien alapuolelle, mutta renderin päälle. Se luo mukavan säväyksen renderiin. Tai, pilaa sen kokonaan. Jos se pilaa renderin, siirrä sitä vielä alaspäin. Tee sama homma, mutta värinä valkoinen. Voit toistaa tätä niin kauan kuin haluat.

12. Tee kaikkien tasojen päälle uusi taso. Valitse sen keskeltä suorakulmio. Pyöristä suorakulmion reunat menemällä Valitse > Pyöristetty neliö. Älä koske asetuksiin, paina OK.

13. Täytä valittu alue Scanline-kuviolla.

14. Tee uusi taso. Käännä valinta painamalla CRTL + I. Täytä nyt valittu alue pisteillä(3x3 px kokoinen kuva jossa on keskellä 1 px kokoinen piste).

15. Laita molempien tasojen toiminnaksi sulauttava, ja vähennä niiden peittoa. Voit myös ottaa grungebrushin, ja pyyhekunmin ja klikkailla hieman.

16. Lopuksi enää reunat eli borderit. Tee uusi taso, ja täytä se mustalla. Pienennä valintaa yhdellä pikselillä(Valitse > pienennä). Tee uusi taso, ja pidä sama valinta. Täytä nyt valkoisella, ja pienennä kahdella pikselillä. Lopuksi täytät vielä mustalla, ja pienennät yhdellä pikselillä. Nyt tyhjennä valinta(CRTL + K), ja laita ylemmän tason toiminnaksi sulauttava.

17. Onnittele itseäsi(ja minua). Postaa työsi tähän topiciin näytille, ja kerro mielipiteesi. Sanokaa mihin kohtaa haluate elventävän kuvan, jos tarvetta ilmenee räpsin niitä ja laittelen oppaaseen.

Lopputuloksia:
Kuva

[img:local=ad4b1da2096ebc31d8767459ca9e2c62.png]http://www.gimp-suomi.com/gs/galleria/albums/userpics/10045/Ice_man.png[/img]
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

Re: Grungehtava liike-epäterävyys signature

ViestiKirjoittaja minä_itse » 30.10.2009 14:59

Mistä ton scanlines ja piste kuvion saa?
Kuva
minä_itse

ViestiKirjoittaja PowerLife » 30.10.2009 15:23

Helpoiten saa kun tekee itse. :)
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

ViestiKirjoittaja minä_itse » 31.10.2009 12:42

öö...Miten?Olen käyttänyt GIMPIÄ vasta pari viikkoa eli olen aloittelija :?
Kuva
minä_itse

Paluu Signaturoppaat